CZEGO POTRZEBUJESZ GDY PLANUJESZ CIĄŻĘ?

CZEGO POTRZEBUJESZ GDY PLANUJESZ CIĄŻĘ?

Zanim usłyszysz niepłodna, przygotuj się. Własciwe zaopiekowanie się swoim ciałem, dostarczenie mu właściwego paliwa, pokarmu, wartości odżywczych jest kluczowe w tym szczególnym momencie. Stworzenie dobrego startu w przyszłość swoją i jeszcze nie poczętego dziecka zaprocentuje w bliskiej i dalekiej przyszłości. A więc czego potrzebuje organizm w drodze do poczęcia dziecka?

Czego potrzebuje ciało kobiety, która planuje dziecko? Odpowiedź jest zaskakująca – wszystkiego co dobre, wartościowe, wzmacniające, to co naturalne.

Według medycyny chińskiej są szczególne i niezbędne składniki, które należy przyjmować. Często zamiast spożywania w postaci naturalnego pokarmu, skąłdniki odżywcze przyjmowane są w postaci syntetycznych tabletek zawierających witaminy i mikroelementy. 

Zalecane jest włączenie do żywienia wartościowych aminokwasów, zielonych warzyw, kiszonek, nasion i ziaren, owoców, olejów.

Ważna jest konsumpcja świeżo wyprodukowanych kiełków, kiszonych warzyw i ich soku, zielonych roślin (natka pietruszki, rukola, koperek, itp), migdałów, orzechów,  ziaren (słonecznik, dynia, len, babka płesznik), awokado, mięsa ryb, świeżo na zimno tłoczonych olejów roślinnych, warzyw, jaj.

Czego potrzebujesz i co zawiera proponowane żywienie i jak wpływa na płodność i zdrowie przyszłego dziecka?

 

  • Kwasy tłuszczowe, kwas  ALA (alfa-linolenowy), kwas GLA (kwas gamma-linolenowy), które to są w grupie kwasów omega-6 i omega-3. Trzeba pamiętać, że organizm człowieka nie wytwarza samodzielnie tych kwasów. Kwas ALA jest silnym antyoksydantem, który chroni organizm przed nadmiarem wolnych rodników, to za jego udziałem dochodzi do syntezy dwóch innych ważnych kwasów tłuszczowych: EPA (eikozapentaenowego) i DHA (dokozaheksaenowego) (DHA), koniecznych dla zdrowia przyszłej mamy.

Kwas EPA:

  • wycisza z organizmu stany zapalne;
  • wspomaga funkcjonowanie nerek;
  • korzystnie wpływa na serce;
  • reguluje cykl płciowy;
  • konieczny do prawidłowego rozwoju układu nerwowego;
  • niezbędny do rozwoju narządu wzroku u płodu. 

Kwas tłuszczowy DHA:

  • poprawia stan psychiczny;
  • wspomaga pracę układu nerwowego;
  • reguluje cykl płciowy;
  • konieczny do prawidłowego rozwoju układu nerwowego;
  • niezbędny do rozwoju narządu wzroku u płodu;
  • zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu,  poronienia;
  • zapobiega także odklejaniu się łożysk

Jak badania pokazują 30% kory mózgowej zbudowana jest w udziale DHA! Proces zbierania się tego kwasu w kształtującej się tkance mózgowej płodu zaczyna się po 26. tygodniu ciąży i trwa do rozwiązania. Trzeba jednak pamiętać, że przyszła matka ma mieć go w wystarczającej ilości przed zajściem w ciążę.  

Występowanie niezbędnych kwasów tłuszczowych:

  • ryby;
  • jaja;
  • nasiona słonecznika;
  • nasiona siemienia lnianego;
  • soja;
  • rośliny krzyżowe (brokuł, kalafior, brukselka, kapusta);
  • olej lniany i z ogórecznika

Rośliny krzyżowe zawierają diindolometan (DIM) , który reguluje poziom estrogenów. Badania opublikowane w 2009 r. w czasopiśmie “Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention” udowodniono, że DIM chroni przed powstaniem nadżerki szyjki macicy, która to jest jedną z powodów trudności z poczeciem dziecka i poronień. Badacze z uniwersytetu w Berkeley twierdzą, że DIM chroni przed rozwojem nowotworów narządów rodnych.

Warto zwrócić uwagę na cynamon, który to w medycynie chińskiej stosowany jest jako środek poprawiający gospodarkę cukrową.

Orzechy i ziarna fasoli, to produkty, które mają działanie insulinopodobne. A trzeba wiedzieć, że insulinooporność jest częstym powodem zaburzeń płodności. 

Dodaj komentarz

Close Menu